Taylor Swift heeft eindelijk met fans gesproken nadat technische problemen bij Ticketmaster haar ticketverkoop voor de Eras Tour hadden gedwarsboomd. De zangeres deelt de woede en frustratie van fans, maar heeft nog geen oplossing aangeboden.
In een op sociale media gedeeld bericht begint Swift met te zeggen dat ze de afgelopen jaren de meeste elementen van haar carrière in huis heeft gehaald om fans tegen dit soort pijn te beschermen. “Het is echt moeilijk voor mij om een externe entiteit te vertrouwen met deze relaties en loyaliteiten, en ondraaglijk voor mij om gewoon fouten te zien gebeuren zonder verhaal te halen”, zegt ze.
In haar verklaring aan fans noemt Swift Ticketmaster nooit bij naam, maar spreekt ze haar teleurstelling uit over hoe de kaartverkoop is verlopen. “Ik ga voor niemand excuses verzinnen, want we hebben ze meerdere keren gevraagd of ze aan dit soort eisen konden voldoen en we werden verzekerd dat ze dat konden”, schrijft ze.
Het regende dinsdag klachten bij Ticketmaster over de kaartverkoop voor de optredens van de amerikaanse topartiest. Vanwege de enorme belangstelling voor de shows van Swift crashte de website meerdere keren. De fans die er wel in slaagden om in de digitale wachtrij te komen, moesten soms wel twee uur wachten om een kans te krijgen een ticket te bemachtigen.
De ticketverkoop is tijdelijk geannuleerd.